Autor 13:41 News Wyświetlenia: 18

Co to jest Phygital i jak jest wykorzystywany w sprzedaży? 

Co to jest Phygital i jak jest wykorzystywany w sprzedaży?

Rynek coraz bardziej się zmienia i co chwilę słyszymy o nowych trendach. Jednym z nich jest właśnie phygital. Na czym dokładnie polega to zjawisko i co oznacza dla współczesnych firm?

Czym jest phygital?

Phygital to to hybrydowy model sprzedaży, którego nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów „physical” (fizyczny) i „digital” (cyfrowy). Termin ten opisuje powiązanie dwóch światów w handlu, czyli wirtualnego i rzeczywistego. Ich celem jest stworzenie jeszcze bardziej angażujących i interaktywnych doświadczeń dla użytkowników. Idea phygital nie jest nowa. Znacznie zyskała na popularności jednak dopiero kilkanaście miesięcy temu, wraz z postępem technologicznym i rozwojem sztucznej inteligencji. 

Czym phygital różni się od strategii omnichannel?

Phygital różni się od omnichannel głównie sposobem integracji i interakcji między środowiskiem fizycznym a cyfrowym. Podczas gdy omnichannel skupia się na zapewnieniu spójnego doświadczenia klienta poprzez różne kanały sprzedaży i komunikacji – takie jak sklepy stacjonarne, online, media społecznościowe czy call center (bez względu na to, którego z nich klient używa), phygital koncentruje się na bezpośrednim połączeniu doświadczeń cyfrowych z fizycznymi. 

Phygital wykorzystuje nowoczesne technologie takie jak rzeczywistość rozszerzona czy rzeczywistość wirtualna, aby wzbogacić fizyczne interakcje i stworzyć bardziej zaangażowane oraz interaktywne doświadczenie dla użytkowników.

Przeczytaj również: Czym jest customer experience (CX) i jak dbać o pozytywne doświadczenie klienta w e-commerce?

Phygital – przykłady zastosowania

Oto kilka ciekawszych przykładów wykorzystania phygitalu w praktyce: 

Efekt ROPO i Reverse ROPO

Efekt ROPO opisuje proces, w którym konsumenci poszukują informacji o produktach i usługach w internecie, a następnie dokonują zakupu w sklepie stacjonarnym. Reverse-ROPO jest natomiast odwrotnością wspomnianego powyżej efektu ROPO. Polega na zbieraniu informacji na temat produktów/usług offline, a następnie kupowaniu ich w internecie.

Informacje o produktach za pomocą kodów QR

Klient ma możliwość zeskanowania kodu QR, dzięki czemu uzyskuje dostęp do szczegółowych informacji na temat danych technicznych produktu, opinii innych użytkowników czy filmów instruktażowych. Tego typu rozwiązanie znacząco ułatwia dokonywanie zakupów w sklepie stacjonarnym. 

Wirtualne przymierzalnie 

Nowoczesne technologie, takie jak specjalne lustra czy aparaty, umożliwiają wirtualne przymierzenie m.in. odzieży, co pomaga w wyborze odpowiedniego rozmiaru i fasonu. To rozwiązanie znajduje zastosowanie w różnych branżach – od optycznej, przez kosmetyczną, po wnętrzarską. Na przykład dzięki wirtualnej rzeczywistości można przetestować, jak wybrane drzwi będą pasowały do wystroju mieszkania.

Płatności mobilne

Klient może szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy za pomocą telefonu, bez konieczności posiadania tradycyjnej karty płatniczej.

Phygital – rozwiązanie przyszłości?

Phygital to nie tylko chwilowy trend. To strategia, która może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki będziemy prowadzić biznes, uczyć się czy bawić. Wdrożenie phygital może wydawać się wyzwaniem, ale korzyści płynące z połączenia świata fizycznego i cyfrowego mogą okazać się nie do przecenienia. Warto pomyśleć o tym już dziś!

(Visited 18 times, 1 visits today)
Close