Autor 16:00 News Wyświetlenia: 71

Reklama zewnętrzna (outdoorowa) – wszystko, co powinniście o niej wiedzieć

Reklama zewnętrzna (outdoorowa) - wszystko, co powinniście o niej wiedzieć

Reklama outdoorowa, nazywana również reklamą zewnętrzną/ lub ”reklamą poza domem”. Jest to termin odnoszący się do billboardów, plakatów, tablic reklamowych, słupów ogłoszeniowych i innych tego typu przekazów, z którymi klienci spotykają się na co dzień w przestrzeni publicznej. Reklamy tego typu stanowią dla firm jedną ze skuteczniejszych form nawiązania kontaktu ze swoimi odbiorcami. 

W czasach, powszechnego dostępu do Internetu, reklama outdoorowa, często bywa pomijana przez marketingowców. Jest to jednak błąd, szczególnie kiedy weźmiemy pod uwagę, że duże firmy technologiczne są jednymi z głównych nabywców outdoorowej przestrzeni reklamowej.

Reklama outdoorowa –  co to jest?

Reklama outdoorowa, to rodzaj reklamy umieszczanej w przestrzeniach publicznych, z dala od miejsca zamieszkania konsumentów. Ten rodzaj reklamy obejmuje różne formy, takie jak: billboardy, reklamy na przystankach autobusowych, a także interaktywne kampanie w przestrzeni miejskiej. 

Jej głównym celem jest dotarcie do potencjalnych klientów w miejscach, gdzie przebywają na co dzień, na przykład podczas jazdy samochodem, spaceru czy korzystania z komunikacji publicznej. Reklama outdoorowa jest wyjątkowo efektywna, ponieważ tworzy nie tylko silne wrażenia wizualne, ale przede wszystkim dociera do szerokiego grona odbiorców. 

Przeczytaj również: Co to jest Digital Signage i jakie ma zastosowanie?

Funkcje reklamy outdoorowej

Oto niektóre z głównych funkcji reklamy outdoorowej: 

  1. Zwiększenie świadomości marki: jednym z podstawowych celów reklamy outdoorowej jest zwiększenie rozpoznawalności marki wśród potencjalnych klientów. Duże billboardy i reklamy pomagają markom wyróżnić się w zatłoczonym otoczeniu miejskim.
  1. Promocja produktów lub usług: reklama outdoorowa może być skutecznym narzędziem do promocji konkretnych produktów lub usług. Za pomocą atrakcyjnych grafik oraz treści umieszczanych w przestrzeni publicznej firmy mogą przekazywać informacje o swoich ofertach i zainteresować tym samym osoby, które nie znały ich produktów/usług.
  1. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy: duże i profesjonalne reklamy outdoorowe mogą pomóc markom w budowaniu wizerunku wiarygodnej i prestiżowej. Firmy mogą wykorzystać tę formę reklamy, aby podkreślić swoją pozycję na rynku.
  1. Informowanie o wydarzeniach i promocjach: reklama zewnętrzna może być używana do informowania o nadchodzących wydarzeniach, promocjach czy różnego rodzaju akcjach marketingowych. Umieszczenie jej w strategicznych punktach przestrzeni publicznej np. w centrum miasta może sprawić, że jej skuteczność będzie zdecydowanie większa od innych form promocji. 
  1. Dotarcie do odbiorców niebędących online: w dobie powszechnego dostępu do Internetu, reklama outdoorowa może być sposobem dotarcia do konsumentów, którzy nie korzystają z sieci, a tym samym nie spotykają się z reklamami danej firmy online (np. z reklamami kontekstowymi). 

Warto pamiętać, że cele reklamy outdoorowej mogą różnić się w zależności od branży, produktów, usług oraz grupy docelowej. Ważne jest zatem odpowiednie dostosowanie strategii reklamowej do konkretnych potrzeb i celów firmy.

Rodzaje reklamy outdoorowej 

Reklama zewnętrzna charakteryzuje się wielością form i formatów. Może być wykonana z różnych materiałów i umieszczana zarówno na budynkach, konstrukcjach wolnostojących, a także w gablotach i witrynach. Wśród najczęściej spotykanych rodzajów nośników reklamy outdoorowej wyróżniamy: 

  • Billboardy – mówiąc o billboardach mamy na myśli sporych rozmiarów tablice reklamowe zewnętrzne (zazwyczaj zajmują one powierzchnię kilku metrów kwadratowych). Umieszczane są one na fasadach budynków, słupach lub specjalnych konstrukcjach. Są one doskonale widoczne, a tym samym niezwykle skuteczne w budowaniu rozpoznawalności marki.
  • Banery – reklamy dużych rozmiarów, drukowane na różnych materiałach (najczęściej na papierze lub siatce PCV). 
  • Citylight – to rodzaj plakatu umieszczonego w podświetlanej od wewnątrz specjalnej gablocie lub ramie. Tego typu nośniki reklamowe można spotkać często w centrach dużych miast np. na przystankach autobusowych czy kolejowych.
  • Plakaty i afisze – to taki rodzaj reklamy outdoorowej, który występuje najczęściej w formie jednostronnie zadrukowanego arkusza papieru o różnych rozmiarach i kształtach. Plakaty i afisze są umieszczane najczęściej na słupach, tablicach ogłoszeniowych, a także w witrynach sklepowych. Niekiedy pojawiają się one także w gablotach będących częścią konstrukcji wiat przystankowych.

Przeczytaj również: Czym jest i jak działa reklama banerowa?

Reklama outdoorowa – dlaczego się sprawdza? 

Reklama outdoorowa jest skuteczna z wielu powodów, oto kilka z nich. Po pierwsze, jest nieunikniona. Ludzie, niezależnie od tego, czy idą pieszo, podróżują samochodem czy komunikacją miejską mimowolnie napotykają różne jej rodzaje na swojej drodze. Tego typu reklama dociera do szerokiego grona odbiorców. Warto wspomnieć w szczególności o tych, którzy nie mają możliwości zetknąć się z nią w Internecie czy innych mediach. 

Po drugie, reklama outdoorowa ma ogromny potencjał ze względu na wizualne doznania. Duże billboardy, kreatywne plakaty czy afisze przyciągają uwagę odbiorców i wywołują silne wrażenia pozostawiając trwałe skojarzenia z daną marką. A wreszcie po trzecie, reklama outdoorowa umożliwia często lokalnym firmom dotarcie do potencjalnych klientów na konkretnym obszarze geograficznym. 

Przeczytaj również: Dlaczego sieci mediów detalicznych muszą zacząć zachowywać się jak firmy medialne, a nie sprzedawcy detaliczni?

(Visited 71 times, 1 visits today)
Close