Autor 15:44 News Wyświetlenia: 19

Streaming kontra telewizja liniowa: przyszłość reklamy telewizyjnej

Streaming kontra telewizja liniowa: przyszłość reklamy telewizyjnej

W ostatnich latach w przestrzeni reklamowej nastąpił znaczący zwrot w kierunku reklamy telewizji hybrydowej (CTV). Spowodowane było to rosnącą popularnością usług przesyłania strumieniowego. W lipcu 2023 roku streaming osiągnął rekordowy poziom, zapewniając 38,7% całkowitego udziału w korzystaniu z telewizji. Przykuło to oczywiście uwagę reklamodawców i marketerów, chcących maksymalnie wykorzystać ten zwrot. 

W tym artykule przyjrzymy się podstawowym różnicą pomiędzy telewizją liniową, a platformami streamingowymi, a także roli jaką odgrywają tzw. streaming tv Ads. 

Streaming a telewizja liniowa – co je różni? 

Telewizja liniowa odnosi się do znanego większości tradycyjnego działania telewizji, gdzie emisja poszczególnych programów jest z góry zaplanowana i dostępna dla widzów o określonych porach. Jako przykład możemy wymienić tutaj m.in. programy śniadaniowe, jak Dzień Dobry TVN czy wieczorne wiadomości typu Teleexpress lub Fakty. 

Charakterystyczne dla tego rodzaju telewizji jest to, że widzowie mają ograniczoną kontrolę nad doświadczeniem oglądania. Nie mogą pauzować czy przewijać transmisji na żywo. Poza tym pojawiające się na większości kanałów w trakcie filmów reklamy są zaplanowane i nie można ich w żaden sposób pominąć.

Z drugiej strony mamy natomiast coraz popularniejsze, usługi przesyłania strumieniowego, które reprezentują nową erę telewizji. Platformy takie jak Netflix czy Amazon Prime Video, umożliwiają widzom oglądanie wybranych treści w dowolnym momencie. Potrzeba do tego tylko tak naprawdę dobrej jakości smartfona i stabilnego połączenia internetowego. 

Weźmy na przykład Netflixa. Platforma bardzo często udostępnia całe sezony seriali na raz, co napędza coraz częściej spotykane zjawisko tzw. „binge-watchingu”. Takie podejście nie tylko Netflixa, ale także innych gigantów streamingu, całkowicie zmieniło nasz sposób konsumowania treści. 

Charakterystyka usług przesyłania strumieniowego

A czym jeszcze charakteryzuje się tzw. streaming? 

  • oglądanie treści na “żądanie” w dowolnym momencie: widzowie mogą oglądać programy i filmy, kiedy tylko chcą. Nie ma przedziałów czasowych; cała zawartość może być przesyłana strumieniowo w dowolnym czasie.
  • spersonalizowane rekomendacje: algorytmy sugerują programy i filmy na podstawie wcześniejszych wyborów użytkownika.
  • opłata miesięczna: w większości przypadków użytkownicy opłacają miesięczny abonament za możliwość korzystania z biblioteki treści. 
  • elastyczność i kontrola: widzowie mogą przesyłać strumieniowo treści na wiele podłączonych urządzeń; pobierać je do późniejszego przeglądania; zatrzymywać przewijać oraz pomijać reklamy. Mogą także tworzyć osobne profile dla różnych użytkowników w gospodarstwie domowym ze spersonalizowanymi rekomendacjami oraz własnymi listami interesujących ich treści.

Przeczytaj również: Reklamy wideo: Najlepsze praktyki zwiększające ROI

Zalety i wady reklam na platformach streamingowych 

Platformy streamingowe (choć niektórym może się tak wydawać), nie są całkowicie wolne od reklam. Krótkie komunikaty reklamowe wyświetlają się zarówno przed, po, jak i w trakcie odtwarzania materiałów wideo lub audio. Jakie są zatem zalety, a jakie wady tzw. streaming tv Ads?

Zalety reklam na platformach streamingowych 

Precyzyjny, ukierunkowany zasięg 

Jedną z ważniejszych zalet reklam na platformach streamingowych, jest ich zdolność do dostarczania spersonalizowanych treści do konkretnych widzów i profili odbiorców. Reklamodawcy mogą wykorzystać dane i preferencje użytkowników, aby mieć pewność, że ich reklamy dotrą do właściwych osób.

Interaktywne i angażujące treści 

Platformy streamingowe umożliwia wyświetlanie różnego rodzaju reklam z którymi odbiorcy mogą wejść w bezpośrednią interakcję. Począwszy od tradycyjnych reklam komercyjnych, po interaktywne nakładki i sponsorowane treści. Ten nieograniczony wybór pozwala reklamodawcom dopasować swój przekaz do określonej grupy odbiorców – zwiększając ich zaangażowanie, a co za tym idzie generować wyższe wskaźniki klikalności. 

Redukcja kosztów

Precyzyjnie dopasowane treści reklamowe na platformach streamingowych umożliwiają ograniczenie ich wyświetlania tym widzom dla których nie byłyby one interesujące. Pozwala to w pełni zmaksymalizować zwrot z wydatków na reklamę. 

Przesuwanie granic czasowych i przestrzennych 

Podczas gdy wydarzenia na żywo w tzw. telewizji tradycyjnej wymagają “pełnej”obecności widzów, streaming umożliwia oglądanie tego typu transmisji w dowolnym miejscu i czasie. Ta elastyczność pozwala reklamodawcom dostosować harmonogram publikowania treści reklamowych oraz wydłużyć ich czas trwania. 

Wady reklamy na platformach streamingowych 

Zbyt duża ilość treści reklamowych 

Mimo że platformy streamingowe oferują precyzyjnie dopasowane do profilu użytkownika reklamy, to ich zbyt duża ilość podczas oglądania filmu czy serialu może użytkownika po prostu rozpraszać, a w konsekwencji doprowadzić do rezygnacji z usługi. 

Możliwość pomijania i blokowania reklam przez użytkowników 

Niektóre platformy streamingowe pozwalają użytkownikom pomijać lub blokować reklamy. To zmniejsza ich skuteczność, a reklamodawców zmusza do jeszcze bardziej kreatywnych działań w celu przyciągnięcia uwagi widza.

Ograniczona długości treści reklamowych

Reklamy na platformach streamingowych często są ograniczone czasowo i trwają zazwyczaj od 15 do 30 sekund. To ograniczenie może być wyzwaniem dla tych reklamodawców, którzy chcą przekazać bardziej złożone komunikaty na temat swoich produktów czy usług. 

Reklama w streamingu – wykorzystaj jej potencjał 

Reklama w streamingu to obecnie jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych, z uwagi na dynamiczny rozwój platform cyfrowych i zmiany w sposobie konsumowania treści przez użytkowników. Istnieje jeszcze kilka innych powodów, dla których warto zainwestować w reklamę na platformach streamingowych. 


Po pierwsze, streaming jest coraz popularniejszy, a liczba użytkowników tych platform stale rośnie. Ponadto, reklamy na platformach streamingowych pozwalają na dokładne targetowanie odbiorców, co oznacza możliwość dotarcia do konkretnych grup docelowych z odpowiednio dopasowanymi komunikatami. Dzięki możliwości monitorowania wyników kampanii w czasie rzeczywistym, reklamodawcy mogą szybko dostosowywać swoje strategie i optymalizować działania reklamowe na bieżąco, co przekłada się na lepsze rezultaty. Wreszcie, reklama w streamingu oferuje nowe, innowacyjne sposoby wchodzenia w interakcję z użytkownikami, co może nie tylko zwiększać ich zaangażowanie, ale także rozpoznawalność firmy na rynku.

(Visited 19 times, 1 visits today)
Close