Autor 10:45 News Wyświetlenia: 24

Reklamy wideo: Najlepsze praktyki zwiększające ROI

Reklamy wideo: Najlepsze praktyki zwiększające ROI

Reklamy wideo świetnie sprawdzają się w zwiększaniu zaangażowania i pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Jednak w jaki sposób za ich pomocą zmaksymalizować zwrot z inwestycji? Oto kilka sprawdzonych metod, które naszym zdaniem warto znać. 

Dlaczego reklamy wideo są tak skuteczne?

Skuteczność reklam wideo można przypisać kilku kluczowym czynnikom. Po pierwsze, nasz mózg potrafi przetwarzać obrazy w zaledwie 13 milisekund. Co ciekawe, czytanie pojedynczego słowa zajmuje około 250 milisekund. 

Różnica jest spora, stąd nie powinno dziwić to, że dla wielu to właśnie treści wideo są zdecydowanie łatwiejsze do przyswojenia niż tekst. Po drugie, nadmiar informacji, które do nas docierają sprawia, że koncentrujemy się na danym temacie bardzo krótko. Nie mamy czasu na czytanie długich i skomplikowanych treści, wolimy krótkie, dynamiczne komunikaty, a takie są właśnie reklamy wideo. Tego typu przekazy doskonale sprawdzają się w opowiadaniu nawet najbardziej złożonych i skomplikowanych historii, czyniąc je wartymi uwagi. 

Przeczytaj również: Personalizacja reklam: klucz do zwiększenia zaangażowania klientów w e-commerce

Wybrane praktyki w zakresie reklam wideo pomagające zwiększyć zwrot z inwestycji

Reklamy wideo są niezwykle skuteczne. Należy pamiętać jednak o tym, że nie wszystkie działają tak samo, a niektóre z nich mogą być po prostu pomijane przez odbiorców. Aby tworzyć reklamy wideo, które będą nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim na długo zapadające w pamięć, warto skorzystać z kilku sprawdzonych metod. 

Wyznacz cele swoich działań 

Zanim stworzysz reklamę wideo, zdefiniuj swoje cele. To one będą stanowiły fundament twojej strategii oraz podejmowanych w związku z nią działań. Typowe cele marketingowe obejmują zwiększenie ruchu na stronie internetowej, wzrost sprzedaży czy świadomości marki. 

Pierwsze sekundy są najważniejsze 

A tak naprawdę, pierwsze 3 sekundy. Dlaczego? Ponieważ przez tyle człowiek jest w stanie maksymalnie się skupić. Widzowie przeglądając YouTube’a lub inne platformy streamingowe, są bombardowani różnego rodzaju treściami. Aby przyciągnąć ich uwagę twoje wideo musi natychmiast się wyróżnić i być na tyle interesujące, aby chcieli zostać na dłużej. 

W jaki sposób możesz uatrakcyjnić pierwsze sekundy wideo: 

  • Rozpocznij od ciekawej grafiki lub pytania.
  • Nie zdradzaj wszystkiego na początku wideo. Wprowadź odbiorcę krótko w temat i zainteresuj, tak, aby chciał pozostać do końca. 
  • Wprowadź do swojego filmu napisy oraz inne dynamiczne elementy. 

Mów krótko i na temat 

Jest takie słynne powiedzenie: mniej znaczy więcej. Nie inaczej jest w przypadku reklam wideo. W tym kontekście wcale nie chodzi o to, że mają one trwać np. minutę czy mniej, ale o to, że mają w zwięzły i jasny dla odbiorców sposób przekazywać najważniejsze informacje. Unikaj w swoim wideo niepotrzebnej treści i elementów rozpraszających – każda chwila w filmie powinna wnosić wartość dodaną i angażować widza. 

Nie zapomnij o emocjach 

Najskuteczniejsze reklamy wideo to te, które wywołują u ludzi jakieś uczucia. Bez względu na to, czy odwołujesz się do ich poczucia humoru, wartości, aspiracji czy mniej przyjemnych doświadczeń – emocje odgrywają w reklamie naprawdę ogromne znaczenie, dlatego nie bój się z nich korzystać.  

Wykorzystaj moc storytellingu 

Angażująca opowieść jest niezwykle istotna. Ludzie bardziej utożsamiają się z historiami i doświadczeniami innych, niż z surowymi faktami czy utartymi sloganami sprzedażowymi. Dobrze opowiedziane historie wzbudzają określone emocje i sprawiają, że częściej je zapamiętujemy, a co za tym idzie podejmujemy określone działania np. dokonujemy zakupu. 

W storytellingu najważniejsze jest przede wszystkim skupienie się na swojej grupie docelowej. Odpowiadając sobie na kilka pytań np. Z czym się zmagają twoi odbiorcy? Jakie są ich aspiracje? W jaki sposób twoja oferta może pomóc im osiągnąć cele? możesz stworzyć naprawde wartościowy przekaz, rezonujący z nimi w 100 procentach. 

Pamiętaj o CTA

Każda reklama wideo powinna mieć dobrze zdefiniowane i współgrające z jej celami wezwanie do działania (CTA). Jeszcze przed stworzeniem kampanii zastanów się, jakie działania chcesz, aby dzięki niej podjęli odbiorcy. Czy ma to być odwiedzanie twojej strony internetowej, dokonywanie zakupu, a może zapisywanie się na newsletter? 

Przeczytaj również: Wybrane wskaźniki zaangażowania klientów i sposoby ich śledzenia

Sukces w reklamach wideo na wyciągnięcie ręki 

Rozpoczynając swoją przygodę z reklamami wideo, pamiętaj, że chociaż są one kluczową częścią każdej strategii marketingowej, najważniejsze jest ich odpowiednie przygotowanie. Tworzenie wyjątkowych kampanii wideo wymaga dbałości o każdy szczegóły. Mamy nadzieję, że powyższe metody okażą się przydatne i ułatwią Ci ten proces. 

(Visited 24 times, 1 visits today)
Close