Autor 11:24 Digital Marketing, E-Commerce Wyświetlenia: 83

Digital marketing – co to jest? 

Digital marketing-co to jest?

Marketing zarówno ten tradycyjny, jak i ten w tzw. formie cyfrowej, nie jest dla większości z nas niczym nowym. Pojęcia te od lat przeplatały się ze sobą, jednak już od dłuższego czasu prym wiedzie właśnie marketing cyfrowy. Powód? Bardzo prosty – wszechobecny dostęp do Internetu, będącego obecnie głównym źródłem informacji oraz rozrywki. Czym zatem jest digital marketing? Jakie wyróżniamy najważniejsze działania i narzędzia w jego obrębie? I dlaczego warto w niego inwestować? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie poniżej. 

Co to jest digital marketing?

Digital marketing nazywany inaczej marketingiem cyfrowym, online marketingiem lub marketingiem internetowym, to nic innego jak wszelkiego rodzaju działania pozwalające na reklamowanie usług bądź produktów za pośrednictwem różnego rodzaju kanałów cyfrowych, do których zaliczamy m.in.: media społecznościowe, wyszukiwarki czy aplikacje mobilne. Głównym celem digital marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów poprzez różne kanały cyfrowe i zachęcenie ich do podjęcia określonej akcji, takiej właśnie jak: zakup produktu, zapisanie się do newslettera czy udostępnienie treści. 

Przeczytaj również: Omnichannel – czym jest i jak wpływa na doświadczenie klienta?

Najważniejsze narzędzia i kanały digital marketingu 

Działania w obrębie digital marketingu, z racji na ogromną sieć kanałów cyfrowych, z którymi użytkownicy Internetu (a co za tym idzie także potencjalni klienci) wchodzą w interakcje, powinny być wielopłaszczyznowe. Tylko skoordynowane i dobrze zaplanowane działania w kilku kluczowych obszarach gwarantują skuteczność i pozwalają budować trwałą przewagę konkurencyjną. Aby Twoje działania były skuteczne, powinieneś przede wszystkim dobrze zdefiniować swoją grupę docelową i zastanowić się w jakich miejscach interakcja pomiędzy Twoją marką a użytkownikiem jest najbardziej możliwa

Na jakie narzędzia i kanały powinieneś w związku z tym zwrócić uwagę? 

SEO – czyli tzw. optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych

SEO (Search Engine Optimization) – to zestaw strategii i działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania. Proces ten polega na dostosowywaniu treści, struktury oraz innych elementów strony w taki sposób, aby była ona jak najbardziej przyjazna dla wyszukiwarek. Optymalizacja SEO nie tylko zwiększa ruch na stronie poprzez osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, ale także poprawia jakość ruchu, przyciągając użytkowników, którzy są bardziej zainteresowani oferowaną treścią czy usługą.

Przeczytaj również: Personalizacja reklam: klucz do zwiększenia zaangażowania klientów w e-commerce

Content marketing 

Marketing treści to strategia marketingowa polegająca na tworzeniu, publikowaniu i dystrybucji wartościowych, relewantnych i spójnych treści, które mają na celu przyciągnięcie i zaangażowanie określonej grupy odbiorców. Zamiast bezpośrednio promować markę, content marketing dąży do dostarczenia informacji, które rozwiązują problemy, odpowiadają na pytania lub dostarczają wartość dla potencjalnych i obecnych klientów. Dobrej jakości treści, takie jak artykuły, filmy, infografiki czy podcasty, pomagają budować zaufanie do marki, wzmocnić jej pozycję w branży oraz przyciągnąć ruch na stronę internetową. W efekcie, content marketing staje się kluczowym narzędziem w budowaniu długotrwałych relacji z klientami i prowadzeniu ich przez cały proces zakupowy.

Marketing automation 

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, odnosi się do technologii i oprogramowania umożliwiającego automatyzację, pomiar i optymalizację działań marketingowych. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej angażować klientów na różnych etapach ich podróży zakupowej, od generowania leadów po konwersję i utrzymanie lojalności. Narzędzia do automatyzacji marketingu pozwalają na zautomatyzowane wysyłanie spersonalizowanych kampanii e-mailowych, segmentację baz danych, prowadzenie kampanii czy śledzenie interakcji użytkowników z treściami.

Poza wymienionymi powyżej warto wspomnieć także o: 

  • E-mail marketingu
  • Social media marketingu
  • Chatbotach i wirtualnych asystentach 

Dlaczego warto zainwestować w digital marketing? 

Marketing cyfrowy to nowoczesna odpowiedź na oczekiwania dzisiejszych konsumentów. Jego niższy koszt i szeroki zasięg sprawiają, że staje się bardziej atrakcyjny niż tradycyjne metody promocji. Poprzez strategie online nie tylko przyciągasz nowych klientów, ale także zwiększasz sprzedaż i kreujesz silny wizerunek marki jako lidera w swoim sektorze.

(Visited 83 times, 1 visits today)
Close