W 2023 roku aktywność w wielu kanałach była jednym z najważniejszych celów większości firm. Reklamodawcy myślący przyszłościowo stosowali strategie wielokanałowe obejmujące zarówno reklamy online, jak i offline. Rozwój tego typu zależność pomiędzy reklamą digital-out-of-home (DOOH) oraz mediów społecznościowych rewolucjonizuje sposób, w jaki marki angażują swoich docelowych odbiorców.
Należy zastanowić się zatem, jak reklama DOOH może wzmocnić kampanie prowadzone w mediach społecznościowych. Warto zwrócić na to uwagę w szczególności pod względem wskaźników KPI oraz autentyczności marki. Jeśli firmy chcą, aby ich działania marketingowe były jeszcze skuteczniejsze, to zdecydowanie powinny włączyć do swojej strategii właśnie DOOH.
Zmieniający się krajobraz reklam w mediach społecznościowych
Media społecznościowe, począwszy od Instagrama, Facebooka, aż po TikToka i YouTube’a, stały się niezbędnymi narzędziami dla każdej firmy, która chce promować swoje produkty i usługi. Reklama w mediach społecznościowych stanowiła w 2022 roku około jednej trzeciej wszystkich wydatków na reklamę cyfrową na świecie. Prognozy na 2023 rok mówiły o tym, że przekroczy ona 207 miliardów dolarów. Jednakże rosnąca popularność tego kanału sprawiła, że markom coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji. W związku z tym, że coraz więcej marketerów inwestuje w reklamy w mediach społecznościowych, firmy muszą przeznaczać większe budżety na płatne strategie marketingowe. Wszystko po to, aby pozostać konkurencyjnymi. Raport z 2022 roku wykazał, że pomimo większych nakładów na reklamy w mediach społecznościowych niż dotychczas, nie odnotowano znacznych wzrostów związanych z tą inwestycją.
Nie oznacza to jednak, że reklama w mediach społecznościowych nie będzie już wykorzystywana. Aby działania te były skuteczne specjaliści ds. marketingu muszą dostosować się do zachodzących zmian. Powinni być przygotowani na przyjęcie nowych strategii zaangażowania. W szczególności połączenie cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz platform mediów społecznościowych. To one otworzyły drogę dla atrakcyjnych reklam, które przyciągają odbiorców jak nigdy dotąd.
Przeczytaj również: DOOH (Digital Out-Of-Home) – nowoczesna forma reklamy zewnętrznej
Synergia DOOH i mediów społecznościowych
W czasach, kiedy klienci są ciągle aktywni i nieustannie przechodzą pomiędzy doświadczeniami online i offline, reklama cyfrowa (DOOH) i media społecznościowe doskonale się nawzajem uzupełniają. Wykorzystując dynamiczne możliwości DOOH oraz szeroki zasięg mediów społecznościowych, marki mogą tworzyć niezwykle ciekawe i angażujące kampanie.
Sprawdźmy zatem, w jaki sposób integracja DOOH i mediów społecznościowych zwiększa świadomość marki oraz może wpływać na sukces biznesowy.
Zwiększony zasięg
Poza coraz większą konkurencją dzisiejsi marketerzy muszą mierzyć się także z powszechnym cyfrowym zmęczeniem oraz tzw. „ślepotą banerową”. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość konsumentów korzysta obecnie z blokerów reklam internetowych, znacznie zmniejsza to prawdopodobieństwo, że reklama odniesie oczekiwany skutek. DOOH są jednak bardzo dobrze widoczne i odporne na Adblock. W związku z tym, że konsumenci dość dużo czasu spędzają na zewnątrz, przemieszczając się np. do pracy czy spacerując po mieście istnieje duże prawdopodobieństwo, że spotkają się z tego typu przekazem. Można zatem wnioskować, że reklama DOOH jest dużo skuteczniejsza. Integrując zatem DOOH oraz media społecznościowe kupujący reklamę mogą wzmocnić swoją pozycję angażując konsumentów zarówno online jak i offline a tym samym stworzyć spójne doświadczenie marki.
Znaczenie kontekstu
Kolejnym istotnym aspektem tego zintegrowania jest zdolność do dostarczania kontekstowo istotnych wiadomości. Są one na ważne z tego względu, że mogą wpływać na wzrost zaangażowania konsumentów czy zamiar dokonania przez nich określonego zakupu. Platformy mediów społecznościowych oferują wiele możliwości targetowania, które oparte są m.in. na demografii, zainteresowaniach oraz zachowaniach. W połączeniu z DOOH, kupujący reklamę mogą wykorzystać wspomniane dane do personalizowania treści, które wyświetlane są w czasie rzeczywistym na cyfrowych ekranach. Pozwala to nie tylko optymalizować skuteczność kampanii, ale zwiększyć także ogólne zaangażowanie.
Kreatywność i storytelling
Poza wspomnianymi powyżej integracja DOOH oraz reklamy w mediach społecznościowych pozwala na jeszcze bardziej kreatywne działania. Dzięki dużym cyfrowym ekranom można prezentować niezwykle fascynujące historie w formie filmów czy animacji. Bezproblemowa integracja z mediami społecznościowymi, umożliwia natomiast zwiększenie zasięgu tego rodzaju działań oraz nawiązywanie jeszcze lepszych interakcji z odbiorcami. W konsekwencji wpływa to na rozpoznawalność marki oraz niezapomniane doświadczenia konsumentów z nią związane.
Sposoby na uatrakcyjnienie kampanii za pomocą DOOH i reklam w mediach społecznościowych
Połączenie DOOH i mediów społecznościowych, może przyczynić się do stworzenia naprawdę wciągających i wpływowych kampanii. Jednak w miarę jak konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, a budżety marketingowe są coraz mniejsze, wyróżnienie się oraz zaangażowanie docelowych odbiorców może być naprawdę trudne i wymagać strategicznego podejścia.
Zatem jakie działania można podjąć, aby to osiągnąć. Oto przykłady kilku z nich.
Wielokanałowa promocja
Wykorzystanie podejścia międzykanałowego pozwala reklamodawcom maksymalizować wpływ ze swoich kampanii oraz stworzyć przekaz, który zwiększa zaangażowanie, a co za tym idzie – przynosi lepsze rezultaty.
Jak działać?
- Zmaksymalizuj zasięg i zaangażowanie swoich kampanii poprzez promowanie treści DOOH w mediach społecznościowych i odwrotnie.
- Zachęcaj użytkowników mediów społecznościowych do interakcji z reklamami DOOH poprzez udostępnianie zdjęć lub filmów związanych z kampanią.
- Wyświetlaj hasztagi na ekranach DOOH, aby zwiększyć zaangażowanie online.
(Re)targetowanie kontekstowe oraz śledzenie konwersji
Reklamodawcy mogą wykorzystać retargeting nie tylko do wzmocnienia przekazu kampani, ale także do zwiększenia konwersji. Dzięki tak skorelowanym działaniom DOOH oraz mediów społecznościowych Twoja marka pozostanie w świadomości konsumenta na dłużej. Poza tym możesz dzięki nim zachęcić go również do podjęcia określonych kroków związanych np. z zakupem.
Jak działać?
- Wykorzystaj zaawansowane opcje targetowania w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej online. Pamiętaj również o możliwości (geo)targetowania DOOH, aby wyświetlać odpowiednie reklamy w konkretnych lokalizacjach.
- Wykorzystaj retargeting do wzmocnienia przekazu i zwiększenia konwersji. Śledząc interakcje użytkowników z Twoimi kampaniami DOOH i w mediach społecznościowych, możesz sprawdzić poziom zainteresowania klientów. Tym samym, jeśli zaistnieje taka potrzeba możesz ponownie skierować do nich spersonalizowane reklamy w obu kanałach.
Przeczytaj również: Trzy skuteczne strategie odzyskiwania klientów