Autor 13:31 E-Commerce, News Wyświetlenia: 84

Dlaczego retail media to przyszłość handlu elektronicznego?

Sieci mediów detalicznych (RMN – retail media network) stają się poważnym konkurentem dla innych popularnych kanałów reklamowych, takich jak media społecznościowe, telewizja czy influencer marketing. Chociaż online RMN istnieją od czasu uruchomienia działalności reklamowej Amazon.com w 2012 roku, to dopiero niedawno zdobywają uznanie wśród specjalistów mediów i marek detalicznych. Według najnowszych badań, wzrost mediów detalicznych przyspieszył o 42% rok do roku w 2022 roku i prognozuje się, że wzrośnie o kolejne 60% do 2027 roku.

Wiodące marki, takie jak Amazon, Walmart, Target i Wayfair, prowadzą tę rewolucję, oferując markom detalicznym dostęp do swoich ogromnych baz klientów. Jednak wiele mniejszych sieci również dołącza do tej transformacji mediów detalicznych w szybkim tempie.

Przeczytaj rónież: Przyszłość mediów detalicznych i marketplace’ów: 6 prognoz na 2023

Co kieruje tymi zmianami i jak sieci mediów detalicznych staną się przyszłością reklamy w handlu detalicznym?

Prywatność zgodna z regulacjami i szerokie możliwości marketingowe

W miarę zbliżania się końca ery plików cookie, kanały reklamowe, które łatwo przystosowują się do świata pozbawionego plików cookie stron trzecich, zdobywają coraz większą popularność. Retail media networks (RMN) wyróżniają się, ponieważ nie polegają na historii wyszukiwania klientów, a zamiast tego wykorzystują dane pierwszej strony do nawiązywania kontaktu z konsumentami na różnych etapach ich procesu zakupowego. Dzięki temu są w pełni zgodne z regulacjami dotyczącymi prywatności, ponieważ użytkownicy są już zalogowani lub wyrazili zgodę na udostępnianie swoich danych za pośrednictwem subskrypcji, programów lojalnościowych itp. Ponadto, RMN oferują markom szeroki zakres możliwości marketingowych, zarówno online, w digitalowych nośnikach zewnętrznych (OOH), jak i w sklepach stacjonarnych. To właśnie dlatego RMN stają się przyszłością reklamy detalicznej.

Większe możliwości dla mniejszych sieci w mediach detalicznych: Dynamiczny wzrost i rozwój 

Podczas gdy wielkie korporacje, takie jak Amazon i Walmart, będą kontynuować swoje wzrostowe trajektorie, media detaliczne otwierają również nowe perspektywy dla mniejszych sieci, takich jak specjalistyczni sprzedawcy i dostawcy usług w konkretnych kategoriach. Badanie Commerce Media Survey przewiduje, że mniejsze sieci będą rozwijać się szybciej niż liderzy, tak jak Amazon, w ciągu najbliższych pięciu lat. Przewiduje się, że firmy o specjalizacji branżowej będą miały roczną stopę wzrostu (CAGR) wynoszącą 49% do roku 2026, podczas gdy specjaliści kategorii osiągną 32% CAGR. W przeciwieństwie do tego, prognozowana CAGR dla Amazona wynosi zaledwie 22%, a dla innych głównych liderów detalicznych łącznie 27%. Ten dynamiczny wzrost wynika między innymi z inicjatyw technologicznych, które tworzą specjalne platformy detaliczne dla mniejszych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając im współpracę i wzmocnienie swojej pozycji na rynku.

Nowe możliwości dla mediów detalicznych 

Podczas gdy tradycyjne kanały reklamowe, takie jak media społecznościowe, wyszukiwarki, telewizja i marketing influencerów, nadal umożliwiają reklamodawcom dotarcie do klientów na różnych platformach, handel społecznościowy i treści zakupowe umożliwiają użytkownikom dokonywanie zakupów bez opuszczania platformy lub strony internetowej. Treści tego rodzaju są niezwykle cenne dla reklamodawców, ponieważ dostarczają odpowiedzi na pytania konsumentów w kluczowych momentach cyklu zakupowego, takich jak rozważania i intencje, jednocześnie ułatwiając dokonanie zakupu za pomocą jednego kliknięcia. W rezultacie coraz więcej cyfrowych platform staje się miejscem, gdzie można dokonywać zakupów, co czyni je ważnymi dla mediów detalicznych.

Sprawdź także: Co nam mówi wydatek 5 mld dolarów o przyszłości mediów detalicznych?

Maksymalne wykorzystanie potencjału danych 

W środowiskach sieci mediów detalicznych (RMN), które łączą reklamodawców z różnymi źródłami danych (OOH, online, w sklepach) i dostarczają im szczegółowe profile odbiorców, gromadzenie, zarządzanie i analiza terabajtów lub większych ilości danych stanowi wyzwanie. Manualne przetwarzanie tych danych może pochłaniać zasoby, dlatego kluczowe jest pełne wykorzystanie automatyzacji danych. Jest to szczególnie istotne w kontekście rosnącego wolumenu danych w mediach detalicznych w nadchodzących latach. Zarówno dla dużych, jak i małych sieci mediów detalicznych kluczem do sukcesu będzie skoncentrowanie się na danych pierwszej strony, wykorzystanie innowacyjnych formatów reklamowych oraz automatyzacja analizy wyników w różnych kanałach, aby skutecznie wykorzystać rosnące audytorium, które jest na wyciągnięcie ręki.

(Visited 84 times, 1 visits today)
Close